Gårdagens ridpass

Red ju Idde igår. Satte på hoppsadeln och hoppoutfiten :) Som sagt så red jag lätt/lättsits i galoppen lite lagom mycket. Funkade bra på volt och så men inte om man skulle ut på långsidan direkt från volten, då drog han!  Traven var bättre, fick lite mer "power" i honom och inte bara spring! Kändes så himla häftigt då han är så himla häftig att rida när han går som bäst!

Mamma och Idde på dressyrträning för Anne-Carin Klinge i somras/höstas!

Fick även till en lite dragkamp mellan mig och han på en långsida, jag såg bara hur han skenade och jag satt och tok bromsade för fulla muggar! Men jag fick stopp på honom innan han hann tänka tanken att sticka riktigt mycket vilket var otroligt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0