Dagens ridpass

Idag stog det banhoppning på schemat. Chivas var pigg och lite stark(olydig) och lyssnade knappast på mina halvhalter. Gjorde lite halter så att han skulle lyssna ordentligt och inte bara skita i mig där uppe. Hoppade sedan en linje med räcke och oxer. Jag drar handen bakåt för mycket när jag ska bromsa och han var super stark idag! Usch på starka hästar. Fiick hoppa om så att jag kom rätt och att min hand var bättre.

Hoppade sedan en "mini" bana. Fick riktigt bra avstånd och väldigt bra tempo där. Hoppade sedan hela banan, det gick ganska bra. Lite fort ibland men annars så. Det märks att jag börjar känna honom lite mer, vilket är roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0