Dagens ridpass

Red ju MP idag. Hon var lite sur i boxen men inget som man tänkte på. Dom hade ändrat, vi hade inte markarbete idag. Skönt ändå, då jag kunde jobba mer med min sits och hennes form och dessutom klivet!

Red fram i båda varven, seg men fick jaga igång henne, då hände det saker! Hon klev på mycket bättre, mycket bättre! Vi red mycket självständigt idag, gjorde några galoppfattningar i båda varven. En gång vart det en bock av protest då hon bara stänger av och skiter i en!
Men annars pigg och framåt, tänkte inte alls på formen i galoppen :) Sedan skulle vi köra svarte man, hade aldrig kört det men ja. Vi vann första omgången, jag gav mig när jag var ensam kvar. Hade ändå ingen chans att ta mig över, dessutom är jag rädd att hon ska sparka då hon är väldigt sur!
Andra gången var jag svarte man, Emma galopperade och jag vågade inte ta någon så ;) När dom skulle galoppera så gör Angelica och Deja en jäkla rivstart och får med sig båda MP och Loona som bockar av sin ryttare. Det såg verkligen hemskt ut, ursch!
Red sedan lite till då vi avslutade när hon ramlade av. Fick det dära klivet då också! Dock började hon bli trött men hon jobbade på bra, bra form och bra form framåt! Allt detta utan sporrar, brukar rida henne med sporrar...

Kommentarer
Postat av: Hhooppee - Gaja♥

Vinnarna av veckans blogg är utvalda. Kolla om det blev du !

direktlänk: http://hhooppee.blogg.se/2011/december/vinnarna-fran-veckans-blogg.html#comment

2011-12-17 @ 11:42:47
URL: http://hhooppee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0