Varför jag gillade Trixa

Vet faktiskt inte varför jag började gilla Trixa. Det började med att jag red henne på första lektionen på terminen. Jag blev bara helt förälskad i denna ponny! Red henne nästan en hel termin. Vi utvecklades, red skänkelvikning och höll formen, framdelsvändning och bakdelsvändning. Sen började det. Jag red henne på en pogramridning på 69%. Då tog det fart. Kicki frågade mig om jag hade lust att vara med på vårens lokala ponny dressyr på henne. Det tackar man ju inte nej till. Då blev det att anmäla sig. Vi var inte där dagen innan så Lotta kom och öppnade till oss vid 7 tiden ;) Gjorde knoppar stora som tennisbollar. Men same shit. På framridningen var hon en gud! Jag startade först av alla! Det var LC:2 :) Allting gick super inne på banan tills galoppen då jag fick ett avbrott men kom snabbt igång igen! På protokollet stog det att domaren(Fredrik Böhling) tyckte att vi passde super bra ihop vilket var super kul att han tyckte det! Jag ledde hela klassen på 70,71%. Jag hade med mig mamma och mammas kompis. När det var ungefär två ryttare kvar så gjorde vi iordning henne för prisutdelning. Jag fattade inte vad som hände. Mamma och hennes kompis fixade allt medans jag försökte bara vara lungn, haha! Sen på väntan på att få komma in så sa dom resultatet av klassen, den sista ryttaren slog mig! Men jag var super glad ändå eftersom jag kom tvåa! Hon som slog mig hade 71,70% ;) Åhh gud vad glad jag var efter tävlingen! Sen gick tiden vi utvecklades ännu mera, kom nämre varandra. Våran sista tävling tillsammans var klubbdressyren. Jag hade anmält mig till LB:0 men då skulle jag få tävla mot dom stora hästarna vilket jag inte ville. Så anmälde mig till LC:n istället. På kvällen innan fick mamma ett mess om att det var en annan ponny som skulle starta LB:0. Då bestämde jag mig för att tävla henne i LB:0 istället! Vann den klassen ;) Var så glad! Sista gången jag satt på henne var på skurlägret. Fick förfrågan om att rida igång henne. Självklart tog jag chansen eftersom det kanske var sista gången jag fick chansen att rida henne! Hade inga krav, vi bara var som vi var, red ut, höll på att gå om kull då hon snubbla! Ville inte hoppa av men allting har sitt slut, tråkigt nog.

Hon tog mig från att knapp kunna rida en häst i form till att tävla lokal LC dressyr på nästan ett halvår med en andra placering!

Tack för den tid jag fick med dig, nu är det nästan ett år sen jag fick beskedet att jag var förstor för dig....
Du är den som har lärt mig mest av alla ponnyer på Blåkulla♥

Klubbdressyren♥ 66%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0