Hur är Silver att rida?

Hur är Silver att rida?

Det är en ganska svår fråga då hon kan vara hur som helst. Ena dagen kan hon vara super slö och andra dagen språngans glad och håller på.

Men tänkte berätta om hur jag tykcer att hon är att rida.

Hoppning
Träning
Om man gör flera saker samtidigt, tillexempel skänkelvikning, galoppfattning, galoppbommar, skritt. Om man gör det då vet hon när hon ska göra vad hon ska göra. Då taggar hon liksom till, tillexempel studsar upp och ner, ställer sig, snurrar runt(inte så vanligt), backar mm. Om man ska hoppa ett hinder och man står still och väntar på att den andra har hoppat färdig då kan hon backa, ställa sig på tvären, studsa upp och ner, små ställa sig eller dra upp huvudet och rusa.

Tävling
På tävling är hon helt annorlunda. Även om jag är hur nervös som helst så är hon cool lung. Hon får mig liksom att hålla mina nerver i styr ;) Hon är som en ängel! Hon kan däremot vara lite seg och inte har den galoppen från början.

Delar upp det i två delar :) Dressyr och hoppning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0