Dillon

Kom till stallet runt tio över fem. Går in och kollar på listan. Jag står uppskriven på Dillon, hade verkligen ingen lust att rida honom! Pratade lite med Angelica och Alexandra. Tänkte byta med Angelica då hon skulle ha Meja. Fast nää. Sen fick jag och Angelica att vi kanske kunde rida ut. Så vi gick bort och frågade Lotta. Hon sa ja men det var tre mot tre i gruppen så det blev inget. Pratade lite mer med Angelica och Alexandra. Sen vid tjugo i 6 så började jag borsta honom. Satte på sadeln, frågade Alexandra om hon kunde hämta Dillons benskydd, så klart hon kunde♥ Satte på dom hämtade tränset. Snackade lite med dom andra. Tränsade, sen kom mamma. Gav henne min mobil och sen gick vi ut i ridhuset. Vi satt upp, skrittade fram. Efter en stund tog vi tyglarna sen därefter började vi trava. Han var pigg men ändå trög. Sen gjorde vi ganska mycket galopparbete. Vända snett igenom i galopp, galopp på volten, skänkelvikning, öppna, ryggningar osv. Han började lossna dock spänner jag mig ofta och då blir det pannkaka av allt liksom. Fast sen, omg vilken häst! Så himla fin! Sen skrittade vi av dom runt ridhuset med Dillon och Meja i täten ;) Sista gruppen för dagen. Tog in honom, tog av sadeln och fixade honom. Snackade lite med dom andra sen så åkte vi hem. Har precis ätit och ska gå och duscha nu :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem har du som ridlärare på blåkulla? :)

2011-04-29 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0